Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Denise - 18 mars 2009 20:02

Har läst på ett par bloggar att det ska finnas några gröna grässtrån ute nu, jag var skeptisk. Men gick ut med ficklampan nyss för att se efter, och jo visst fanns de det! Plockade några stycken och sträckte fram till Humlan, och hon kastade i sig dom! Har gått ut tre vändor redan för att hitta fler. Försöker lura i henne persilja emellan grässtråna men det ratar hon.


Nu är det dags att gå ut igen för nu har hon ätit upp alla igen. Har fått en del konstiga blickar från grannarna som (med all rätt) undrar vad jag gör hukandes ute med en liten ficklampa!


Tack våren! Det behövde vi!

Av Denise - 18 mars 2009 14:39

Har lite smått börjat förbereda trion som ska med till Kallhäll på lördag. Det är dock inte så mycket att göra eftersom dom fortfarande är väldigt fina efter Linköping och Valbo, skönt att slippa den stressen i dagens läge.

Jag ska skriva provet för att petklassdomare på lördag också, känns sådär för tillfället. Har inte riktigt haft tid att plugga in det ordentligt. Även fast jag kan själva bedömningsreglerna så tycker jag att det är svårt med ohyra och sånt. Ska försöka läsa på lite ikväll. Men det får gå som det går helt enkelt :)


Hoppas iaf på Taras sista silver på lördag! För då är alla mina grisar Guldpet! :)


Jag känner mig inte helt laddad inför Kallhäll dock. Hur kommer Humlan att må på lördag? Kommer hon att behöva stödmatas under lördagen?

Humlan fick första dosen med Bactrim i förmiddags och jag har stödmatat en del under dagen.

Nu ser jag dock till min glödje att hon faktiskt tuggar på några höstrån i "hagen" där hon sitter just nu så att jag kan se om hon bajsar. Och igår smakade hon på ett päron.

Intresset för mat finns iaf kvar även om hon inte äter så bra.




Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards