Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Denise - 9 augusti 2007 14:01

Det regnar idag och är därför en perfekt marsvinsfixardag! Har filat tassar och klor, pillat öron och tvättat talgkörtlar.

Ivalde är otroligt duktig! Han sitter lugnt och stilla, hoppas att han är lika lugn hos domaren. Målet med honom på lördag är att han inte ska nafsa och bitas.

Hittade två vita hårstrån på Ivaldes rygg (han är annars helsvart), jättesött, hoppas att dom inte trillar av :) (Jag måste förövrigt vara en av få i marsvinsvärlden som blir glad av sådant) :D


Igår var jag stan och när jag kom hem sa mamma att Aaron och Sahrami hade bråkat rejält *dubbelsuck*! Sahrami, eller "den gula" som mamma kallar honom hade tydligen haft huvudet på sne efter att de bråkat så mamma tog upp honom och undersökte honom, men hittade inget.

Huvudet var normalt när jag kom hem, och jag hittade heller inga sår, varken på Aaron eller Sahrami. Idag upptäckte jag dock att Sahrami hade små rispor i ena örat.

Får se hur han ser ut på lördag, stackarn! Och problem blir det, eftersom jag inte har några fler burar. Blir till att dela av deras bur med nät isf. Dumma marsvin, säger jag bara!


Snart ska grisarna hoppa i plurret och bli rena, jobbar hela dagen imorgon så badet får bli idag :)


Natalia har även anmält oss till färgkursen, kul! Jag kan behöva lära mig lite om färger ;)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards