Det är detaljerna som gör det.

Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Denise - 14 augusti 2007 14:47

Jag fick lov att sära på Ivalde och Braveheart nyligen, de rök ihop ordenligt och Braveheart började blöda. Hittade inte såret och letade i ren panik. Hittade det tillslut i örat, ett rejält, (tyckte nämligen först att blodet verkade komma från halsen).

Så efter att Bravehearts sår blivit tvättat och insmort med Helosan fick han hoppa tillbaks till sin bur, vilket han verkade glad för. Stackarn!

Nu har jag gett upp hoppet om att få ihop de två igen.

Av Denise - 14 augusti 2007 13:26

Marsvinen har varit ute en lång stund och ätit gräs, medan jag har städat som en tok. Jag har gett mig fasiken på att Braveheart och Ivalde ska bo tillsammans, så de fick träffas i uteburen först. Det vart lite småtjafs, men inget allvarligt.

Istället för att storrengöra buren de skulle bo i så provade jag en ny metod, genom att blanda spån från både Bravehearts bur och Ivaldes och inredde med bådas grejer. Nu sitter de och snackar i buren, och det verkar än så länge gå smärtfritt till. Lite tänder hörs, blandat med nyfiket kurr. Nu ska det banne mig fungera!


De resterande fyra grisarna ligger utslagna och vilar efter allt gräsätande.


Upptäckte även att jag jobbar när Kallhällutställningen är, typiskt! Ska försöka ordna vikare imorgon så att jag kan ta semester.

Funderar på att slå på stort, och anmäla alla marsvin. Oj, vad jag kommer att svära dagen innan isf :P


Nu ska jag pyssla med nya namnlappar till burarna.

Av Denise - 14 augusti 2007 10:31

Igårkväll pysslade jag lite och gjorde bäddar till marsvinen, jag gjorde om två hörntoaletter och en liten låda till mysplatser med fleecefiltar. Humlan och Dizel fick dessutom ett rör av kartong att springa i.

Vilken inspiration gårdagens MM gav mig :)


Blev väckt alldeles för tidigt imorse, av mitt jobb, att de aldrig lär sig att jag gärna sover länge på lediga dagar.


Nu väntar jag bara på att gräsmattan ska torka sen ska mina raringar få gå ut i det fina vädret.


Helst vill jag gå på stan idag och shoppa, men jag måste hålla i pengarna, och innerst inne vet jag att jag klarar mig utan, jag vet ju inte ens vad jag ska shoppa.

Nej, nej, inge shopping blir det! Beroende? Nej, inte jag ;)

Presentation


Konsten att göra mycket med lite. Ideér som går att använda om och om igen, med fokus på det enkla, ingenting går till spillo.

Välkommen att följa mig och ta del av detaljerna som skapar ett hem.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards